مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

کتاب آنالیز مکانیزم ها و ربات ها با MATLAB (همراه با CD )

آنالیز مکانیزم ها و ربات ها با MATLAB (همراه با CD )  

 


موضوع:

نرم‌افزار - راهنمای آموزشی (عالی)

مکانیک عملی

پدیدآورنده:

نویسنده:محسن حاجی زین العابدینی

نویسنده:سجاد شاه حسینی

ناشر:

ناقوس

424 صفحه - وزیری (شومیز) - چاپ 1 -

978-964-377-430-1

تاریخ نشر:1389



چکیده :
با مطالعه این کتاب مسائل و پروژه­های درسی زیر در دروس: 

 دینامیک 

دینامیک ماشین 

ارتعاشات 

طراحی مکانیزم­ها 

دینامیک پیشرفته 

طراحی مکانیزم­های پیشرفته 

رباتیک پیشرفته (سینماتیک و دینامیک ربات­ها) 

 به کمک نرم­افزار MATLAB قابل حل­اند. آنالیز مکان و سرعت و شتاب مکانیزم و ربات ها , رسم شماتیک مکانیزم ها و ربات ها و خط سیر حرکت اجزاء آنها , ساختن یک انیمیشن از حرکت مکانیزم و ربات ها , آنالیز نیروی مکانیزم ها و ربات ها به روش نیوتن - اولیر و دالامبر , یافتن معدلات حرکت مکانیزم ها و ربات ها و حل این معادلات به روش نیوتن و لاگرانژ و دینامیک کین , دینامیک مستقیم و معکوس ربات های سری , ویژه دانشجویان مهندسی مکانیک , مکاترونیک و رباتیک.

جهان در سال۲۰۵۰ میلادی

اگر می‌‌خواهید تصویری از سال 2050 میلادی در برابر چشمانتان ظاهر شود پس این مقاله را مطالعه کنید. حدود صد سال پیش ژول ورن نویسنده کتب علمی تخیلی، آنچه را که در نوشته‌هایش جای می‌داد فقط در رویاها می‌گنجید...
 

ادامه مطلب ...

Villa Amanzi: بنایی که هیجان و آرامش را یکجا به تسخیر در آورد




‎برای دیدن ادامه ی عکس ها به ادامه مطلب بروید... ادامه مطلب ...

محاسبه انتقال گرما در سطوح نانومقیاس

دانشمندان با استفاده از یک نانونوک، با منبع گرمایی نانومقیاس، توانسته‌اند یک سطح موضعی را بدون تماس با آن گرم کنند؛ این کشف راهی به سوی ساخت ابزارهای گرمایی ذخیره اطلاعات و نانودماسنج‌ها خواهد بود. 
 

 

ادامه مطلب ...

بازی ریاضی!!!

 

سلام دوستان یه بازی ریاضیه که ذهن شمارو از طریق نگاه حدس می زنه که فک می کنم بر اساس احتمالات نوشته شده.من که هرچی فکر کردم نفهمیدم چجوریه.لطفا اگه شما متوجه شدید  به من هم بگید. 

بازخوانی حافظه 

یه سر به اینجا بزنید حتما  دیوانه میشید. 

virtual tour 

آزمون هوش در قالب یک تست ریاضی 

چهار مربع

تایر فضایی ضد پنچری

ناسا با همکاری شرکت تایرسازی گودیِر، تایری ویژه خودروهای ماه‌نورد طراحی کرده که هرگز پنچر نمی‌شود. این تایرهای بدون باد از ترکیب 800 فنر برای تحمل وزن خودرو بهره می‌برد و در هر سطحی به کار می‌آید.

تایرهای بادی معمولی و حتی ضدپنچری معمول برای شرایط فضایی کارآمد نیستند؛ زیرا تغییرات شدید دمایی در فضای خارج از زمین و پرتوهای مختلف خورشیدی و کیهانی می‌تواند به سرعت تایر را پنچر کند.  اما تایر جدید از ترکیب 800 فنر برای تحمل وزن خودرو و نیروی عمود بر سطح بهره می‌برد و در مقایسه با تایرهایی که در خودرهای ماه‌نورد ماموریت‌های آپولو تا 10 برابر وزن بیشتر و تا 100 برابر مسافت بیشتری را تحمل می‌کند.  

ایده آل ترین نوشت افزار برای جلسات امتحان!

 

دانشجوی دکترای رشته طراحی صنعتی در دانشگاه فناوری دلفت موفق به ساخت قلمی شده که به کمک حسگرهای حرکتی، افزایش سطح استرس فرد را تشخیص داده و با مقاومت در برابر حرکت از آن می‌کاهد.

محبوبه عمیدی: یکی از دانشجویان دکترای رشته طراحی صنعتی در دانشگاه فناوری دلفت، هلند موفق به ساخت قلمی شده که می‌تواند سطح استرس فرد را در کوتاه‌مدت کاهش دهد. این قلم ضربان قلب را نمی‌گیرد یا از تغییرات الکتریکی پوست پی به استرس فرد نمی‌برد، شیوه آن بسیار ساده‌تر است، از روی حرکت‌های فرد ناآرامی او را تشخیص داده و با آن مقابله می‌کند.

به گزارش گیزمگ، تحقیقات میگوئیل برونز آلونسو که سازنده این قلم است، نشان می‌دهد افراد زمانی که دچار استرس می‌شوند، مداد یا خودکاری که در دست دارند را بیشتر تکان می‌دهند. احتمالا بسیاری از ما نتایج این تحقیق را پیش از این تجربه کرده‌ایم. 

حسگرهای حرکتی که در این قلم به کار گرفته شده‌اند، این تکان‌های حرکتی عصبی را درک می‌کنند و پس از آن آهنربای الکتریکی داخلی قلم با ایجاد وزنه تعادل، مقاومت ایجاد می‌کند و در نتیجه قلم مشکل‌تر از قبل حرکت خواهد کرد و حرکات عصبی متوقف خواهند شد. مطالعات نشان می‌دهند سطح استرس فرد با این ترفند ساده کاهش پیدا خواهد کرد. 

بازخورد استفاده از این قلم در افراد گوناگون نشان می‌دهد که آنها به طور میانگین 5درصد ضربان قلب پایین‌تری را نسبت به گروه شاهد تجربه کرده‌اند. هیچ یک از افراد مورد آزمایش نمی‌دانستند این قلم چه قابلیتی دارد و به کاهش استرس در اثر استفاده از آن اشاره نکرده‌اند. 

بررسی‌ها روی شیوه عملکرد این قلم نشان می‌دهد استفاده از شیوه‌های ناخودآگاه برای کاهش استرس فرد به مراتب از آگاهی دادن به او و هشدار در مورد افزایش استرس بهتر جواب می‌دهند.

تصاویری از هواپیماهای سال ۲۰۲۵

آژانس فضایی آمریکایی گزیده ای از ایده های شگفت انگیزی که برای هواپیماهای سال 2025 طراحی شده اند را منتشر کرد.

 ناسا تصاویری را منتشر کرد که با نگاه اول به نظر می رسند صحنه هایی از فیلمهای علمی تخیلی باشند اما در حقیقت این تصاویر مربوط به طرحها و ایده هایی هستند که آژانس فضایی آمریکا برای هواپیماهای سال 2025 در نظر گرفته است. 

 

ادامه مطلب ...

این است مردانگی ...!

او دزدى ماهر بود و با چند نفر از دوستانش باند سرقت تشکیل داده بودند.
روزى با هم نشسته بودند و گپ مى زدند.
در حین صحبتهاشان گفتند: چرا ما همیشه با فقرا و آدمهایى معمولى سر و کار داریم و قوت لایموت آنها را از چنگشان بیرون مى آوریم؟!
بیائید این بار خود را به خزانه سلطان بزنیم که تا آخر عمر برایمان بس باشد. 

ادامه مطلب ...

یک سال گذشت...

سلام دوستان و همراهان همیشگی ما ان شا الله که امتحاناتتونو خوب داده باشید. 

 

 

 

به اطلاع شما عزیزان میرسانم مهندس برتر یک ساله شد .جا داره از مدیریت  وبلاگ و همچنین نویسندگان عزیز بخاطر تلاششون تشکر کنم و از همه مهمتر از شما دوستان و دانشجویان عزیز که در این یک سال از ما حمایت کردید تشکر ویژه می کنم ان شا الله که همچنان حامی ما باشید. 

 

به همین مناسبت از شما دوستان تقاضا دارم تا انتقادات و پیشنهادات و نظرات خود را در راستای بهتر شدن وبلاگ با ما در میان بگذارید .

 

قابل توجه دانشجویان با استعداد

مدل آخرین تز تقلب در دنیا  

به این میگن تقلب 

اگه میخای ببینی برو ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

سخن گفتن با انگشتان

پروفسور «استفن هاوکینگ» به «ای ال اس» یا «اسکلروز آمیوتروفیک جانبی» مبتلاست. او تقریباً از فلج کامل رنج می برد، اما ماهیچه های او به میزان حداقلی قدرت دارند تا او را قادر سازند یک دکمه را با دست راست خود بفشارد. یک صفحه کامپیوتری روبه روی او قرار دارد که مجموعه ای از گزینه ها را نمایش می دهد و او به کمک این گزینه ها می تواند ویلچر، درهای خانه و لوازم منزلش را کنترل کند.  

 

ادامه مطلب ...