مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

بزرگ ترین دستگاه سی ان سی جهان بلند تر از یک زمین فوتبال



می دانید دستگاه CNC چیست؟ این ماشینی است که می توان با آن به سرعت قطعاتی با اندازه‌های دقیق از فلز یا چوب و... درست کرد. شکل این قطعات از پیش توسط یک برنامه مشخص می‌شود و این دستگاه بر اساس نقشه کامیپوتری قطعه مورد نظر را تولید می کند.


حالا آلمانی ها یک دستگاه سی ان سی تولید کرده اند که خودش به اندازه یک کارخانه کامل و از یک زمین فوتبال نیز بزرگ تر است. این دستگاه ۵ محوره غول آسا مانند هر دستگاه دیگر سی ان سی کار می کند. بازوی مکانیکی آن نقشه را از کامپیوتر دریافت می کند و شی مورد نظر را در فضای سه بعدی تولید می کند.

این دستگاه تا ۱۵۰ متر قدرت حرکت دارد و در محورهای مختلف به راحتی کار می کند. بازوی اصلی با فیبرکربن و آلومینیوم ساخته شده تا کاملا سبک و سریع باشد و مصرف برق آن نیز بین ۵ تا ۷ کیلووات در ساعت است.


cnc-medium.jpg

این ماشین قابلیت های مختلفی مانند فرز، سنگ زنی، پرداخت دیجیتال، واترجت، برش لیزر، برش اولتراسونیک و… را نیز در اختیار دارد. آن هم با دقتی کمتر از یک میلیمتر.

این دستگاه سبب می شود که سرعت تولید حداقل ۴ برابر افزایش پیدا کند، آن هم با دقتی بسیار بیشتر. و البته می تواند کارهایی بکند که تا به حال به ذهن ما هم نمی رسیده است. برای مثال می تواند به راحتی بدنه ی یک تکه قایقی بزرگ را تولید بکند. یا در صنعت خودرو سازی برای ساخت مدل های اتومبیل در اندازه واقعی به کار برود.