مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

مسواک خورشیدی

به جای خمیردندان از نور خورشید استفاده کنید!!!!!!



ادامه مطلب ...

نوشته ای که فقط ژاپنی ها می توانند بخوانند!!!!!


سلام بر همه.


به تصویر زیر نگاه کنید . مسلما نوشته ی مبهمی رو می بینید !!!! حالا یکم از مانیتور دور شید و دو طرف چشماتونو بکشید ( چشم بادمی ) تا مثل ژاپنی ها بشید 





یاتاقان ها چگونه کار می کنند؟

آیا تا به حال، چگو نگی کارکرد وسایلی مانند چرخهای اسکیت یا موتور های الکتر یکی که به نرمی و با سرعت می چرخند شما را متعجب ساخته است ؟علت را می توان در کلمه ی کوچک و ساده ی یاتاقان (bearing)  یافت. یاتاقانها ممکن است در ابزارهایی که ما همه روزه از انها استفاده می کنیم وجود داشته باشند بدون یاتاقان، می بایست پیوسته اجزایی را که تحت اصطکا ک خراب می شوند عوض کرد.  

              

دراین مقاله می آموزیم که یاتاقان ها چگونه کار می کنند و به برخی از انواع یاتاقان ها گذری اجمالی خواهیم داشت .  

 

مفاهیم اولیه:

مفاهیم مربوط به یاتاقانها ساده می باشند چرخهای ماشین شما مانند یک یاتاقا ن بزرگ عمل می کنند. اگر شما چیزی مانند اسکیت را بجای چرخهای اتومبیل تان مورد استفاده قرار دهید، اتومبیل تان به سختی خوا هد توانست از یک سرازیری به پایین جاده حرکت کند. زیرا وقتی که اشیاء می لغزند اصطکاک بین آنهاباعث ایجاد نیرویی می شود که تمایل به کاهش سرعت آن شئ دارد، اما اگر دو سطح بتوانند نسبت به هم بغلتند اصطکاک به مقدار چشم گیری کاهش می یابد.

ادامه مطلب ...

مدل شگفت انگیز بوگاتی

                    بوگاتى ویرون  

شما چه تعریفى از شگفت انگیز ترین خودروى دنیا دارید؟

●  خودرویى با بیشترین اسب بخار؟

●  خودرویى با بیشترین سرعت و شتاب؟

●  گرانقیمت ترین خودرو؟ 

خودروى بوگاتى ویرون به نظر مى رسد که همه اینها را داشته باشد:

    ● یک موتور W-16  که مى تواند 1001 اسب بخار تولید کند.

    ●  بیشترین سرعت 400 کیلومتر بر ساعت

    ●  از 0 تا 97 کیلومتر بر ساعت در 3 ثانیه

    ●  از 0 تا 290 کیلومتر بر ساعت در 14 ثانیه

    ●  برچسب قیمتى بالغ بر 1.2 میلیون دلار 

در این مقاله ما نگاه عمیقى به این خودروى شگفت انگیز خواهیم داشت و خواهیم دید که چطور ممکن است این کارایى عظیم فقط در یک ماشین باشد.همه چیز با موتور این خودرو شروع مى شود 

 

ادامه مطلب ...

ارتباط از راه سکوت!!!

                             ((فناوری موبایل های آینده را بشناسید))

فناوری ارتباط از طریق سکوت که توسط محققان موسسه تکنولوژی کارلسروهه ارائه شده است از فناوری هایی است که در نمایشگاه سبیت 2010 بسیار خبرساز شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، با استفاده از این فناوری کاربر برای مثال می تواند حین تماشا کردن فیلمی در سینما بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران دوست خود را صدا کند یا درباره موضوعی با او صحبت کند. محققان آلمانی این فناوری را فناوری موبایلهای آینده می نامند که می تواند امکان برقراری ارتباطات در سکوت را تنها با کمک حرکات لب امکانپذیر سازد.  

            

این نرم افزار به کاربر امکان می دهد بدون ایجاد صدا در پشت تلفن همراه تنها با حرکت دادن لبهای خود سخن بگوید در حالی که فرد مخاطب از بلندگوی تلفن همراه خود می تواند صدای کاربر دیگر را به خوبی بشنود. این نرم افزار بر اساس فناوری برق نگاری ماهیچه ابداع شده است که می تواند فعالیتهای الکتریکی ماهیچه های بدن انسان را درک کرده و به ثبت برساند.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، محققان بر این باورند این نرم افزار به زودی در انتقال اطلاعات محرمانه از قبیل انتقال رمزهای ورود یا کدهای اتصال مورد استفاده قرار گرفته و از همه مهمتر می تواند به افرادی که دچار اختلال گفتاری هستند نیز در برقراری ارتباط کمک کند.

لاستیک ها و پلاستیک ها

 لاستیکها

از ویژگی برجسته لاستیکها مدول الاستیسیته پایین آنها است همچنین  مقاومت شیمیایی و سایشی و  خاصیت  عایق بودن آنها باعث کاربردهای بسیار در زمینه خوردگی میگردد . مثلا لاستیکها با اسید کلریدریک    سازگارند و به همین دلیل لوله ها و تانکهای فولادی با روکش لاستیکی سالهاست مورد  استفاده قرار   میگیرند .

نرمی لاستیکها نیز یکی دیگر از دلایل کاربرد فراوان  این مواد میباشد مانند شیلنگها، نوارها و تسمه ها ، تایر  ماشین و …

                   

ادامه مطلب ...

مزایای استفاده از ربات در جراحی




مزایای ربات‌های جراح


استفاده از ربات‌ها هنگام جراحی موجب افزایش دقت جراح حین عمل می‌شود. ربات‌ها قادرند بدون لرزش و با دقت بالا برش‌های مورد نظر جراح را ایجاد کنند، از جهتی دیگر استفاده از این ربات‌ها موجب صرفه‌جویی در وقت می‌شود. از مزایای این روش برای بیمار می‌توان به کاهش دردهای بعد از عمل، اسکار کمتر، خونریزی کمتر و خطر کمتر عفونت و همچنین کوتاهی دوره بستری در بیمارستان و تسریع دوره بهبودی و بازگشت سریع‌تر به فعالیت روزمره اشاره کرد.
   ادامه مطلب ...

نوبل کیست؟

زندگی نامه ی نوبل:

آلفرد برنارد نوبل در بیست ویکم اکتبر سال 1833 در شهراستکهلم سوئدچشم به جهان گشود .در 8 سالگی به همراه خانواده اش عازم روسیه شد.نشانه های علاقه به علوم و به ویژه شیمی درهمان نخستین سالهای کودکی در وی پدیدار شد.آموخته هایش را به شکل خودآموز فراگرفت و هیچ گاه تحصیلات دانشگاهی را از سرنگذراند.در سال 1863 به سوئد بازگشت و درکارگاه پدر در هلنبورگ به عنوان شیمیدان مشغول به کار شد . 

                                 

ادامه مطلب ...

الفبای فیزیک

الفبای فیزیک - نیروها  

 

نیروها.......... ماهمواره بااعمالی مانند کشیدن،هل دادن وبلندکردن یک جسم سروکارداریم.این عمل کشیدن یا هل دادن یک جسم،نیرونامیده می شود. نیرو را بر حسب نیوتن N اندازه می گیرند .

                                        

ادامه مطلب ...

چگونگی تهیه و تولید فولاد

تعریف فولاد:
اصطلاح فولاد (
Steel) برای آلیاژهای آهن که تا حدود 1،5 درصد کربن دارند و غالبا با فلزهای دیگر همراهند، بکار می‌رود. خواص فولاد به درصد کربن موجود در آن ، عملیات حرارتی انجام شده بر روی آن و فلزهای آلیاژ دهنده موجود در آن بستگی دارد.    

              

                          

ادامه مطلب ...

ده مهندس برتر تمام ادوار تاریخ

مهندسان افرادی هستند که دنیای مدرن پیرامون ما را ساخته اند. هر وسیله ای که اکنون در دست شماست زمانی وجود نداشته ولی یک فکر و ایده یک یا چند نفر همراه با نبوغ منجر به طراحی و ساخت تجهیزات پیشرفته امروز شده است. اما اگر بخواهیم ارزش کار مهندسان را بررسی کنیم آن را با چه معیاری می سنجیم؟ آیا تا به حال فکر کرده اید بزرگترین مهندسان تاریخ چه کسانی بوده اند؟ در اینجا ما 10 مهندس برتر تاریخ را به صورت معکوس از دهم تا اولین آنها بررسی می کنیم.
10- نیکلاس اتونیکلاس اتو اولین موتور چهار زمانه یا موتور سیکل اتو را ساخته است. به این موتور ها موتور های احتراق داخلی یا درون سوز می گویند، چون سوخت مستقیماً در اتاقکی که پیستون وجود دارد می سوزد. موتور های سیکل اتو یا چهار زمانه هنوز در اتومبیل هایی که در خیابان در رفت آمد هستند استفاده می شوند...
ادامه مطلب ...

نسل جدید پرینترها

ژاپنی ها موفق به ساخت و عرضه پرینتری شده اند که در آن نه جوهری وجود دارد، نه تونری، نه کارتریجی و نه حتی کاغذ کپی معمولی.  

پرینتر 

ادامه مطلب ...

معرفی کتاب قرآن و فیزیک

 

 قرآن و فیزیک

نویسنده : نوالله رباتی
انتشارات : کردگار
شابک : 3 - 85 - 7376 - 964 - 978
تعداد صفحات : 90

در این کتاب موضوعات زیر از دیدگاه دانشمندان و منظر قرآن کریم مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است:
- پیدایش جهان وفرضیه جورج گاموف
- مدل و ابعاد جهان ، فرضیات الکساندر فریدمان
- نسبیت عام
- انبساط جهان
- سیاهچاله و کرمچاله
- قانون دوم ترمودینامیک
- نور و نظریه موجی و کوانتوم
- ذرات بنیادی
- رابطه علت و معلول
- نیروی حیات
- حیات فرازمینی
- علم و دین
در تالیف این کتاب حداقل از 30 منبع و ماخذ علمی و تفسیر قرآنی و انتشارات دانشگاهها استفاده شده است.
علاقه مندان می توانند جهت مکاتبه با نویسنده کتاب از آدرس پست الکترونیک زیر استفاده نمایند:

NoorRobati [at] gmail [dot] com

تست هوش

اگر بتوانید ظرف ۳ ثانیه صورت مردی را در میان دانه های قهوه در عکس زیر پیدا کنید، نیم کره راست مغز شما، بهتر از افراد دیگر پرورش یافته است.صورت 1 دانه است. اگر بین ۳ ثانیه تا یک دقیقه طول بکشد، نیم کره راست مغز شما به صورت عادی پرورش یافته است. اگه بین یک دقیقه تا سه دقیقه طول بکشد، یعنی سمت راست مغز شما کند عمل میکند و باید پروتئین بیشتری مصرف کنید. اگر هم بعد از سه دقیقه هنوز نتوانستید آنرا پیدا کنید،پیشنهاد میشود بیشتر به دنبال انجام اینگونه تست ها باشید تا آن بخش از مغزتان قوی تر بشود

 

 

اگر نتونستید چند روز دیگه جوابو براتون میزارم

طرز کار موتور موشک های فضایی

مقدمه:

یکی از عجیب ترین کشفیات انسان دسترسی به فضا است که پیچیدگی و مشکلات خاص خود را دارد. راه یابی به فضا پیچیده است، چرا که باید با بسیاری از مشکلات روبرو شد. مثلا:
- وجود خلا در فضا
- مشکلات گرما و حرارت
- مشکل ورود مجدد به زمین
- مکانیک مدارها
- ذرات و باقی مانده های فضا
- تابش های کیهانی و خورشیدی
- طراحی امکانات برای ثابت نگه داشتن اشیا در بی وزنی
                                 

      

ادامه مطلب ...

بزرگترین ماشین مکانیکی دنیا(Bagger 288)

Bagger 288 امروزه بزرگترین بیل مکانیکی چرخشی حفاری در جهان است با توانایی جابه جا کردن 240000مترمکعب ماده در هر 24 ساعت (10000متر مکعب در ساعت) هرکدام از 18بیل آن 6.6متر مکعب گنجایش دارند و این بیل ها به راحتی می توانند در هر روزپنج زمین فوتبال را به عمق 50 فوت را حفر نمایند.

      

ادامه مطلب ...

راهنمای انتخاب رشته ی دانشگاه صنعتی جندی شاپور-دزفول

نمایی از ورودی دانشگاه 

 

هدف از ایجاد این آمار گیری تنها آشنایی داوطلبان جهت ورود به دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول می باشد. 

از تمامی دانشجویان ورودی ۸۷ و ۸۸ و ۸۹ و ۹۰ و ۹۱ و ۹۲ و ۹۳ دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول تقاضا می شود جهت راهنمایی این عزیزان فقط اطلاعات خواسته شده را به صورت مختصر در قسمت نظرات بنویسید. با تشکر 

۱)رشته-گرایش 

۲)روزانه/شبانه؟ 

۳)رتبه در سهمیه(با ذکر *منطقه ۱/۲/۳) 

۴)رتبه ی کشوری 

۵)شهر یا روستای ۳ سال آخر تحصیل-استان محل تحصیل  

 

ضمنا وارد کردن نام و نام خانوادگی اختیاری است.

ادامه مطلب ...

نرم افزاری برای رباتیکی ها(ساخت ربات در محیط مجازی)


سلام دوستان


کسایی که رباتیک کار می کنن همیشه این مشکل رو دارن که یه جوری رباتشون رو توی محیط مجازی طراحی کنن و بعد اونو بسازن که کمترین خطا و ایراد رو داشته باشه.

و نرم‌افزار webots این امکان رو برای این دسته از دوستان فراهم کرده.

اگه می خواهید با این نرم افزار بیشتر آشنا بشید یا فایل دانلودش رو می خواید به برگه ی علم رباتیک در هین وبلاگ مراجعه کنید. 


موتور های شعاعی چگونه کار می کنند؟

مقدمه در مورد طرز کار موتور های شعاعی (Radial Engines ) 

                         


اگر شما بمب افکن های جنگ جهانی دوم مانند B-25 یا B-17 ، یا اگر هواپیما های بار بری مانند DC-3 را دیده باشید شما با چیزی آشنا می شوید که موتور شعاعی نامیده می شود . بیشتر هواپیما ها در زمان جنگ جهانی دوم استفاده می شدند ، موتور های شعاعی خیلی قدرتمند شعاعی هستند که ملخ هواپیما را می چرخاند .

ادامه مطلب ...

آیا این جوان ایرانی آلبرت انیشتن بعدی دنیاست؟

نیما ارکانی حامد، فیزیکدان ایرانی الاصل است که سنی در حدود 38 سال دارد، او مدرک لیسانس خود را در ریاضی و فیزیک با نشان عالی از دانشگاه تورنتو در سال 1993 گرفته و پس از آن دکترا را در سال 1997 از دانشگاه برکلی کالیفرنیا دریافت کرده است. نیما ارکانی حامد پس از آن در شتاب دهنده خطی استنفرد شروع به کار کرد. 

Nima_Arkani-Hamed_at_Harvard.jpg 

در سال 1999به عنوان استاد دانشگاه برکلی مشغول به کار شد. وی در سال 2002 پس از یکسال ملاقات با استادان دانشگاه هاروارد به عنوان استادی در دانشگاه هاروارد رسید و کمی بعد از آن به مقام استادی در تحصیلات پیشرفته در دانشگاه پرینستون رسید. این مقام از سال 1933 تا سال 1955 ( زمان مرگ انیشتن ) در دست انیشتن بوده که هم اکنون نزد دکتر ارکانی است.

از سال 2002 تا 2008 او استاد ارشد دانشگاه هاروارد بوده است.

ادامه مطلب ...