مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

شوپنهاور

نام فارسی : شوپنهاور   

 سال ولادت و فوت : 1788-1860  

 ملیت : آلمانی

شوپهناور در 22 فوریه 1788 در دانتزیگ متولد شد. پدر او بازرگانی بود که به علت مهارت و مزاج گرم و طبع مستقل و عشق به آزادی معروف بود. هنگامی که آرتور پنجساله بود پدرش از دانتزیگ به هامبورگ مهاجرت کرد زیرا دانتزیگ به جهت افتادن به دست پروس در سال 1793 استقلال خود را از دست داده‌بود. بدین ترتیب شوپنهاور جوان میان تجارت و داد و ستد بزرگ شد و با آنکه این کار را با همه تشویق و تحریک پدر ترک گفت، اثرات آن در وی باقی ماند که عبارت بود از رفتاری نسبتاً خشن و  ذهنی واقع بین و معرفتی به احوال دنیا و مردم؛ همین امر وی را در نقطه مقابل فیلسوفان رسمی آکادمیک که مورد نفرت او بودند قرار داد. پدر او ظاهراً در 1805 خودکشی کرد، و مادر پدرش درحال جنون مرد.

                                       ادامه مطلب ...

چگونه یک حدیث ، انیشتین را شگفت‌زده کرد؟

           

هیچ جا در هیچ مذهبی چنین احادیث پر مغزی یافت نمی‌شود و تنها این مذهب شیعه است که احادیث پیشوایان آن نظریه ی پیچیده «نسبیت» را ارائه داده ولی اکثر دانشمندان آن رانفهمیده‌اند.

«آلبرت اینشتین» فیزیکدان بزرگ معاصر، در آخرین رساله‌ علمی خود با عنوان «دی ارکلارونگ Die Erklarung» (به معنای بیانیه) که در سال 1954 در آمریکا و به زبان آلمانی نوشت، اسلام را بر تمامی ادیان جهان ترجیح داده و آن را کامل‌ترین و معقول‌ترین دین دانسته است.

این رساله در حقیقت همان نامه‌نگاری محرمانه اینشتین با مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی است. اینشتین در این رساله «نظریه نسبیت» خود را با آیاتی از قرآن کریم و احادیثی از کتاب‌های شریف نهج البلاغه و بحارالانوار تطبیق داده و نوشته است که هیچ جا در هیچ مذهبی چنین احادیث پر مغزی یافت نمی‌شود و تنها این مذهب شیعه است که احادیث پیشوایان آن نظریه ی پیچیده «نسبیت» را ارائه داده ولی اکثر دانشمندان آن را نفهمیده‌اند.

یکی از این حدیث‌ها حدیثی است که علامه مجلسی در مورد معراج جسمانی رسول اکرم (ص) نقل می‌کند که: «هنگام برخاستن از زمین، لباس یا پای مبارک پیامبر به ظرف آبی می‌خورد و آن ظرف واژگون می‌شود. اما پس از اینکه پیامبر اکرم(ص) از معراج جسمانی باز می‌گردند مشاهده می‌کنند که پس از گذشت این همه زمان، هنوز آب آن ظرف در حال ریختن روی زمین است».

اینشتین این حدیث را از گرانبهاترین بیانات علمی پیشوایان شیعه در زمینه «نسبیت زمان» دانسته و شرح فیزیکی مفصلی بر آن می‌نویسد. اینشتین همچنین در این رساله «معاد جسمانی» را از راه فیزیکی اثبات می‌کند. او فرمول ریاضی معاد جسمانی را عکس فرمول معروف «نسبیت ماده و انرژی» می‌داند: E = M.C2 >> M = E /C2

یعنی اگر حتی بدن ما تبدیل به انرژی شده باشد دوباره می‌تواند عینا به تبدیل به ماده و زنده شود.

اینشتین در این کتاب همواره از آیت الله بروجردی با احترام و به لفظ «بروجردی بزرگ» یاد کرده و از شادروان پروفسور حسابی نیز بارها با لفظ «حسابی عزیز» یاد کرده است.

اصل نسخه این رساله اکنون به لحاظ مسایل امنیتی به صندوق امانات سری لندن (بخش امانات پروفسور ابراهیم مهدوی) سپرده شده و نگهداری می‌شود.

این رساله را پروفسورابراهیم مهدوی (مقیم لندن) ، با کمک یکی از اعضاء شرکت اتومبیل‌سازی بنز و به بهای 3 میلیون دلار از یک عتیقه‌فروش یهودی خریداری کرد.

دستخط اینشتین در تمامی صفحات این کتابچه توسط خط‌ شناسی رایانه‌ای چک شده و تأیید گشته است. 

برج میلاد

 

برج میلاد شامل چهار بخش اصلی، برج مخابراتی - تلویزیونی، مرکز همایش‌های بین‌المللی، هتل پنج ستاره بین‌المللی و مرکز تجارت جهانی است.

این برج با 435 متر ارتفاع پس از برج سی ان تورنتو کانادا با 3/553 متر ارتفاع، برج مسکو با 3/533 متر ارتفاع و برج شانگهای چین با 500 متر ارتفاع در مکان چهارم برج‌های مخابراتی جهان قرار دارد. این برج از پنج قسمت اصلی شامل: شالوده، ساختمان پای برج (لابی)،‌ بدنه اصلی برج، سازه رأس و دکل تشکیل شده است. ساختمان راس آن یکی از بزرگ‌ترین ساختمان‌های راس در برج‌های مخابراتی دنیاست.  

ادامه مطلب ...

ایران رتبه اول رشد علم در دنیا را دارد

 

بله تیتر درست است، ایران بین سالهای ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۸ تعداد مقالات علمی اش را از ۷۳۶ مورد، به ۱۳۲۳۸ مورد رسیده است. یعنی بیش از ۱۸ برابر، و این سریعترین سرعت افزایش مقالات علمی در دنیا است. نیوساینتیست چهار روز پیش این موضوع را با انتشار مقاله ای در خصوص رشد تولید علم در دنیا اعلام کرد.

ادامه مطلب ...

مسابقات رباتیک ایران اپن ۲۰۱۱

سلام دوستان.از امروز این دور از مسابقات در محل نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار کرد. 



 

ادامه مطلب ...

فضاهوا

  انواع هواپیما 
 
ادامه مطلب ...

10 نکته ای که باید در مورد تاندربولت بدانید

با قرار گرفتن کابل های جدید اینتل روی سری جدید مک بوک پرو ها، حالا سوالات زیادی بابت این کابل ها مطرح شده اند و همه می خواهند جزئیات بیشتری از آن بدانند. در این مقاله قصد داریم به ده نکته مهم در باره این تکنولوژی جدید بپردازیم تا ببینیم که باید منتظر چگونه آینده ای برای آن باشیم. با ما همراه باشید. این فناوری جدیدی برای نقل و انتقال اطلاعات است که در آینده نزدیک آن را روی لپ تاپ ها و کامپیوترهای دیگر هم خواهیم دید.

 

- چه زمانی مشخصات کامل، در دسترس خواهند بود؟  
اینتل تا کنون، مشخصات کامل کابل های Thunderbolt را فقط در اختیار شرکت هایی قرار داده که می خواهند از این تکنولوژی روی محصولاتشان استفاده کنند. برنامه اینتل این است که تا قبل از ماه جولای، یک کیت توسعه برای این تکنولوژی ارائه دهد. اما باز هم معلوم نیست که این شرکت کی می خواهد مشخصات کامل را در اینترنت منتشر کند.

 

- تاندربولت چیست؟

فعلا از مشخصات کامل اطلاعی نداریم اما حداقل می دانیم که تاندر بولت چیست. این تکنولوژی یک اینترفیس جدید، از طرف اینتل برای رد وبدل کردن اطلاعات می باشد. تاندربولت در شروع کار، از دو کانال مجزای دوطرفه با سرعت 10 گیگابیت پشتیبانی همزمان می کند. اما در نهایت، حداکثر سرعت آن، 40 گیگابیت در ثانیه اعلام شده است.(تو خواب و رویا هم نمی دیدیم)

ادامه مطلب ...

بزرگترینهای جهان را بشناسید

عظیمترین اجرامی که در جهان وجود دارند را بر روی زمین نمی توان یافت، زیرا فراتر از مرزهای جو زمین، حقایقی وجود دارند که سیاره کوچک آبی در برابرشان ذره ای غیر قابل مشاهده است. 

                                

                                   

ادامه مطلب ...

جزئیات وام تغذیه دانشجویان

همشهری آنلاین:

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: حذف کامل یارانه های غذای دانشجویی در طول 5 سال صورت می‌گیرد اما غذای دانشجویی به طور کامل گران نمی‌شود و بر اساس بخشنامه وزیر علوم هرگونه تغییر در سال جاری غیرقانونی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، کیوان مرادیان کوچک‌ سرایی در نشست خبری روز یکشنبه 12 دی ماه در خصوص موضوع هدفمندی یارانه‌ها و واگذاری خدمات دانشجویی به بخش خصوصی و میزان وام شهریه برای دانشجویان شهریه پرداز افزود: غذای دانشجویی به طور کامل گران نمی‌شود اما در بخش هایی ارزان تر و در بخش‌هایی دیگر گران تر دیده شده است. البته بر اساس بخشنامه وزیر علوم هرگونه تغییر در سال جاری غیرقانونی است و اقلام گوشت و برنج و روغن طبق سال گذشته در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.

وی گفت: هدفمندی یارانه در بحث تغذیه دانشجویی به این معنا است که یارانه هایی که صندوق به دانشگاه‌ها برای اقلام اساسی می دهد و اعتباری که معاونت اداری و مالی وزارت علوم به عنوان سرانه دانشجویی به دانشگاه‌ها می‌دهد به صورت هدفمند هزینه شود.

ادامه مطلب ...

فیس بوک اعتماد به نفس را تقویت می کند

facebook_stress1.jpg

اگر احساس می کنید روحیه تان پایین آمده است، به جای اینکه جلوی آینه بایستید و به خودتان خیره شوید، به پروفایل فیس بوکتان بروید و خودتان را آنجا ببینید. این کار اعتماد به نفس شما را تقویت خواهد کرد.

گروهی از محققین دانشگاه کورنل پس از انجام مطالعه ای به این نتیجه رسیدند که استفاده از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک می تواند روحیه افراد را بالا ببرد، آنها فکر می کنند 2 دلیل برای این مساله وجود دارد:
اول اینکه فیس بوک به شما اجازه می دهد بهترین تصویر را از خود ارائه کنید و هر چه را که ممکن است شما را ناراحت کند، فیلتر کنید.
دوم اینکه...


ادامه مطلب ...

۸ گجت برای یک سفر خوب نوروزی

سال نو از راه رسیده و وقت سفر نوروزی است. سفر ابزارها و گجت های خاص خودش را دارد که لذت اش را دو چندان می کند. این ۸ گجت هم با خصوصیات متفاوت شان می توانند لذت سفرتان را بیشتر کنند. هر چند برخی از آنها بیشتر جنبه طنز دارند اما دیدن شان خالی از لطف نیست. سال خوبی را برایتان آرزو می کنیم. ‏


‏TrackStick II : ‏ این گجت برای ثبت سفر شما روی گوگل ارث ساخته شده است. داخل اش یک جی پی اس دارد که سفر شما را به طور کامل در خودش ثبت می کند. وقتی از سفر برگشتید می توانید آن را به کامپیوتر متصل کنید و نقشه سفرتان را به صورت کامل روی گوگل ارث ببینید. این گجت مسیر، زمان توقف در مکان های مختلف و سرعت شما را ثبت می کند و به صورت نقشه های دو بعدی و سه بعدی در اختیارتان قرار می دهد. کافی است آن را به کمربندتان متصل کنید. ‏


wenger-85-swiss-army-knife.jpg

چاقو سویسی بتمن: ‏ یکی از مهمترین چیزهایی که در سفر و گردش باید به همراه داشته باشید یک چاقوی همه کاره است. اما این چاقو سویسی واقعا همه کاره است و ۸۵ ابزار مختلف را به همراه دارد. تنهل مشکل کوچک قیمت ۱۲۰۰ دلاری اش است. ‏


voltaic-backpack-orange.jpg

کوله پشتی خورشیدی: ‏ در کوه و جنگل هیچ چیز بدتر از این نیست که باطری تمام کنید. این کوله پشتی می تواند انواع گجت های شما را شارژ کند. ‏


reef-fanning-sandal.jpg

صندل: ‏ یادتان نرود دمپایی در سفر به همراه داشته باشید. حالا اگر کف این دمپایی درب باز کن هم باشد چه بهتر. البته نمی دانم بعد از خروج از دستشویی باز هم کسی حاضر میشود با دمپایی اش نوشابه باز کند یا نه! ‏


new_phone_lcd_1.jpg

تلفن همراه پروژکتور: ‏ اگر عشق فیلم باشید در سفر هم حاضر به از دست دادن این لذت نیستید. یک تلفن همراه که به پروژکتور مجهز است سبب میشود همیشه یک سینمای کوچک به همراه داشته باشید. ‏


steri-pen-thumb.jpg

تصفیه آب ماورا بنفش: ‏ در نقاط دور دست ممکن است به آب سالم دسترسی نداشته باشید این ابزار کوچک برای سالم سازی آب از قرص های شیمیایی استفاده نمی کند بلکه مجهز به نور ماورای بنفش است. کافی است آن را ۵۰ ثانیه درون یک لیوان آب نگه دارید تا با خیال راحت بتوانید آن را بنوشید. ‏


usb-f-imation-thumb.jpg

فلش مموری مچ بند: ‏ داشتن یک حافظه فلش همیشه به درد می خورد. اما آنها خیلی اوقات به راحتی گم میشوند. این مچ بند حافظه دار سبب میشود که هیچ وقت آن را گم نکنید به خصوص اگر نارنجی ‏ باشد. ‏


sv811-lg-thumb.jpg

کمربند حمل پول: ‏ در سفر توصیه نمی کنم پول نقد زیادی به همراه داشته باشید. اما اگر مجبور هستید، باید آن را در جای مناسبی مخفی کنید تا به سرقت نرود. و چه جایی مطمئن تر از کمربند؟ دور تا دور این یکی با زیپ باز می شود و می توانید مقادیر زیادی پول نقد در آن پنهان کنید.

سونی با لپ‌تاپ 3بعدی می‌آید

سونی با لپ‌تاپ 3بعدی می‌آید

شرکت بزرگ سونی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های الکترونیک جهان با عرضه آخرین نمونه‌ از لپ‌تاپ‌های سری وایو F با قیمت هزار و 800 دلار، وارد دنیای فن‌آوری‌های سه بعدی شد.

ابوالفضل کریمی: درست مانند تلویزیون‌های سه بعدی براویا (Bravia) ساخت شرکت سونی ، کاربران این لپ‌تاپ‌ها باید از عینک‌های اکتیو شاتر (Active Shutter) برای دیدن تصاویر در حالت سه بعدی استفاده کنند.

به گزارش دیلی‌میل، این لپ‌تاپ‌ها از پردازنده‌های هسته‌ای شرکت اینتل بهره گرفته‌اند و البته کاربران آن‌ها می‌توانند با استفاده از یک کلید تصاویر را به صورت دو بعدی روی صفحه نمایش 16 اینچی آن تماشا کنند.
به احتمال زیاد فروش این لپ‌تاپ‌ها تا انتهای ماه جاری آغاز خواهد شد و سونی امیدوار است بتواند با عرضه این لپ‌تاپ با شرکت اپل در این زمینه به رقابت بپردازد.
وایو سری F شرکت سونی که به یک موتور گرافیکی مجزا مجهز است، می‌تواند به عنوان یک مدل پیشرو در قسمت کامپیوترهای سرگرمی توجه زیادی را در بازار به سمت خود جلب کند.

لپ تاپ


بر خلاف صفحه‌های سه بعدی پلاریزه شده، لپ‌تاپ‌های سری F سونی از فن‌آوری frame sequential panel و صفحه نمایش LED بهره می گیرد. این تکنیک پیچیده تصاویر شفاف‌تر و روشن‌تر را همراه با زمان پاسخ فوق سریع و زاویه دید بزرگ‌تر برای صفحه نمایش‌ها به ارمغان خواهد آورد.
فن آوری Frame Sequential به طور یک درمیان تصاویر Full HD سه بعدی در اندازه‌های 1920 در 1080 را در چشمان چپ و راست بیننده نشان می‌دهد و البته این کار با نرخ تجدید فریم 120 فریم در ثانیه انجام می‌گیرد.

سال نو(د) مبارک!!!

نوروز،یادگار تمدن کوروش ، صداقت جمشید ، عظمت داریوش ، تعصب آرش ، بال های گشوده ی فروهر ، کاخ نظم فردوسی ، گفتار مقدس حافظ ، طریقت بی ریای مولوی ، زرینی جام جم ، پاک دامنی سیاوش ، درایت امیرکبیر ، قلم پاک شهید دکتر علی شریعتی ، خون سرخین جوانان و شکوه ایران زمین بر همه پارسیان مبارک باد.