مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

معرفی کتاب خودآموز روباتیک-اصول اولیه و پروژه های کاربردی ساخت روبات

نام کتاب: خودآموز کامل روباتیک، اصول اولیه و پروژه های کاربردی ساخت ربات

مولفان  : مهندس علیرضا محمدی و مهندس علیرضا احمدی‌بزرگ

ناشر: نشر آفرنگ

تعداد صفحات: ۳۲۰

شابک :۰-۱۴-۵۰۶۰-۶۰۰-۹۷۸

رده بندی کنگره :۹خ۳م/TJ۲۱۱

شماره کتابشناسی ملی : ۱۶۹۴۶۰۴

تاریخ انتشار : ۱۳۸۸

توضیحاتی مختصر در مورد کتاب :  این کتاب که حاصل سالها تجربه نویسندگان آن در زمینه ساخت انواع روبات‌ها، شرکت در مسابقات روباتیک مختلف و تدریس در دوره‌های آموزشی می‌باشد، شامل مباحثی کاربردی درباره روباتیک است که تمام اجزای یک روبات از جمله مکانیک، الکترونیک، کنترل‌کننده‌ها، موتورهای الکتریکی و حسگرها را بررسی می‌کنند. کنترل‌کننده مورد استفاده در پروژه‌های کتاب، میکروکنترلر AVR می‌باشد که نحوه برنامه‌نویسی آن توسط دو کامپایلر CodeVisionAVR و BASCOM-AVR توضیح داده شده است. همچنین نحوه ساخت یک روبات امدادگر جونیور برای شرکت در مسابقات روبوکاپ و چگونگی شرکت در مسابقات مختلف روباتیک شرح داده شده‌اند. هر فصل از این کتاب، شامل تمرینها و پروژه‌های کاربردی متعدد است که برای معرفی هرچه بهتر مفاهیم المان‌های الکترونیکی و مکانیکی ارائه شده‌اند. مطالب و پروژه‌های ارائه‌شده، از سطح مبتدی تا سطح پیشرفته توضیخ داده شده‌اند و به همین علت طیف وسیعی از خوانندگان، از دانش‌آموزان تا دانشجویان، می‌توانند از آن بهره ببرند.

 

به منظور مشاهده سر فصل های کتاب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید...


ادامه مطلب ...

معرفی سایت EXPO21XX - نمایشگاه ((آنلاین)) رباتیک

این سایت نمایشگاه دائمی و آنلاین تمام دانشگاه‌های معتبر رباتیک همچون ماساچوست، کارنگی ملون، اوزاکا ژاپن و ... است، حتی قطب رباتیک دانشگاه شریف هم در این نمایشگاه سالن (Hall) دارد و جدیدترین کارهای علمی خود را به صورت عکس و فیلم ارائه می دهد.

هر دانشگاهی که تحقیقات بیشتر و جالب‌تری داشته باشد در صدر قرار می‌گیرد مانند آزمایشگاه بیو رباتMIT، دانشگاه مک گیل کانادا، EPFL، دانشگاه پلی تکنیک لوزان سویس و ...، همه و همه هستند و انواع ربات‌ها در این نمایشگاه آنلاین وجود دارد.

برای ورود به این سایت روی تصویر زیر کلیک کنید:


باز کردن فایل های ۳بعدی سالیدورکس در تبلت و گوشی های اندروید DS SOLIDWORKS eDrawings 2.2.0

تنها نرم افزاری در گوشی و تبلت های اندروید که به شما امکان مشاهده فایل های CAD سه بعدی و دو بعدی سالیدورکس (پارت و اسمبل و درایینگ) را می دهد. این نرم افزار به طرز فوق العاده ای اشتراک اطلاعات طراحی را ساده می کند. شما می توانید جهت اشتراک گذاری هرچه ساده تر فایل های طراحی با همکاران خود( خصوصا کسانی که کاربران  عادی نرم افزار های CAD نیستند و این نرم افزار را روی سیستم کامپیوتر خود نصب ندارند) فایل ها را به آن های ایمیل کنید. همچنین  می توانید در کارگاه ها و مکان هایی که به کامپیوتر یا لبتاپ خود دسترسی ندارید از این نرم افزار استفاده کنید و فایل های طراحی ۳بعدی و نقشه های ۲بعدی خود را همه جا بهمراه داشته باشید و در صورت نیاز به ساده‌ترین شکل ممکن از آن‌ها استفاده‌کنید.

قابلیت حرکات چند لمسی این امکان را به شما می دهد که به راحتی Zoom , Pan , Rotate انجام دهید. این نرم افزار همچنین از drawing sheet ها و نما‌های انفجاری برای فایل‌های منتشر شده توسط سالیدورکس، پشتیبانی می‌کند.


جهت مشاهده آموزش استفاده از این نرم افزار و سایر امکانات آن در ادامه مطلب با ما همراه باشید...

 
ادامه مطلب ...

راهنمای استفاده از پایگاه IEEE

پایگاه IEEE یک منبع قدرتمند برای دستیابی به انتشارات علمی و فنی تولید شده به وسیله موسسه الکترونیک و مهندسان الکترونیک و شرکای انتشاراتی آنهاستاین پایگاه اطلاعاتی، دسترسی به مجموعه ای جامع از مدارک تمام متن در قالب PDF را از مجلاتی با بالاترین استنادهی در سطح جهان، فراهم می آورد. این پایگاه شامل بیش از 2 میلیون مقاله از 12000 نشریه شامل مجلات، مقالات کنفرانس ها، استانداردهای فنی، از بازه زمانی 1893 تاکنون می باشد. پایگاه IEEE مجهز به قابلیت های مرور و جستجو قدرتمندی است که با استفاده از آن میتوان در کلیدواژه ها، عبارات، عناوین مقالات، نویسندگان، نمایه اصطلاحات جستجو نمود. همچنین تمهیداتی به منظور مشاهده، بارگذاری، و چاپ مقالات، نتایج جستجو، فهرست مندرجات، رکوردهای کتابشناسی، و سایر موارد اندیشیده شده است. دسترسی به منابع از طریق سایر ناشران به وسیله CrossRef وجود دارد. در این پایگاه اطلاعاتی، علاوه بر مجلات، مقالات کنفرانس ها، و استانداردهای فنی، دسترسی به مجموعه کتاب های IEEE نیز فراهم آمده است

ورود به سایت IEEE

۱.راهنمای استفاده از پایگاه IEEE

۲. راهنمای گام به گام استفاده از پایگاهIEEE 

۳. راهنمای پایگاه IEEE 

۴. راهنمای استفاده از پایگاه اطلاعاتی IEEE


((گنجینه)) کتاب های مکانیک تحلیلی/کلاسیک

مجموعه کتاب هاب مکانیک تحلیلی/کلاسیک که با زحمت زیادی گردآوری شده است

 در ادامه مطلب به رایگان آماده دانلود برای شما عزیزان است.






 

.برای دانلود کتاب ها به ادامه مطلب مراجعه فرمایید

ادامه مطلب ...

جزوه دست نویس دینامیک ماشین پارسه- دکتر حنانه

جزوه دست نویس موسسه آموزشی پارسه در ۲۷۶ صفحه که به صورت تمام رنگی و بسیار مرتب و منظم نوشته شده است. بنده برای کنکور سال ۹۳ از این جزوه استفاده کردم و از ۵ تست مربوط به دینامیک ماشین ۴ تست را به درستی پاسخ دادم.

با تشکر از مهندس احسان سودمند نگارنده جزوه.




دانلود جزوه دست نویس دینامیک ماشین پارسه- دکتر حنانه

رمز : www.solid-mechanics.blogsky.com

تست های حل شده در این جزوه از کتاب زیر است

دانلود کتاب خلاصه درس+تست های کنکور دینامیک ماشین پارسه