مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا در زمینه مهندسی

یکی از روش های تحقیق برای مقالات، مراجعه مستقیم به سایت دانشگاه های برتر دنیا در زمینه کاری خودتان و جستو جو کردن کلید واژه های مورد نظرتان از طریق موتور جستوجو خود سایت است. در ادامه مطلب رتبه بندی ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا در زمینه مهندسی در سال تحصیلی ۲۰۱۳-۲۰۱۴ آورده شده است.

 

   ادامه مطلب ...

فوتونیک

این شاخه جدید در سه گرایش الکترونیک ، مخابرات وفزیک کار خود را شروع نمود


علم مکانیک

در این پست با زوایای جالب و کمتر شنیده از علم مکانیک آشنا میشویم .



مکانیک یکی از شاخه‌های فیزیک است که به مطالعه حرکات ماده و نیروهایی که باعث آن حرکات می‌شود اقدام می‌کند. دانش مکانیک که بر مبانی متعددی هم‌چون زمان، مکان، نیرو، انرژی، و ماده بنا گردیده است، در مطالعه تمامی شاخه‌ها و شعبه‌های فیزیک، شیمی، زیست شناسی، و مهندسی به کار گرفته می‌شود.

مکانیک مجموعه گسترده‌ای از دانش است که سابقه آن از تاریخ مدون بشری فراتر می‌رود.

در گذشته در منابع فارسی و عربی بخشی از دانش مکانیک را که به ساخت وسائل مکانیکی و قوانین حاکم بر آن‌ها مربوط می‌شد علم حیل می‌نامیدند.

  ادامه مطلب ...

آنالیز تیر یک سر گیر دار توسط نرم افزار انسیس

یکی از ابتدایی ترین مباحث در آنالیز نیروها و نحوه آموزش تحلیل سازه ای در نرم افزار انسیس ،آنالیز  تیر یک سر گیردار میباشد . جهت یادگیری و آشنایی شما عزیزان  این آموزش را بصورت مرحله به مرحله در این  لینک به اشتراک گذاشته ام .


از این تحلیل لذت ببرید

آیرو دینامیک چیست ؟

آیرودینامیک یا هواپویش، شاخه‌ای از دینامیک گازها و در حالت کلی‌تر دینامیک سیّالات است که به بررسی رفتار جریان هوا و اثر آن بر اجسام متحرک می‌پردازد. منظور از حل یک مسألهٔ آیرودینامیکی، محاسبهٔ میدان سرعت، فشار، و دمای هوا در اطراف یک جسم است. برای این منظور باید معادله‌های حاکم بر جریان سیّال را حل کرد. سپس به کمک حل به دست آمده می‌توان نیروها و گشتاورهای وارد بر جسم را حساب کرد.



حلقهٔ باد ایجاد شده از گذر بال هواپیما، که با دود رنگی نشان داده شده‌است
 
ادامه مطلب ...