مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

ایده آل ترین نوشت افزار برای جلسات امتحان!

 

دانشجوی دکترای رشته طراحی صنعتی در دانشگاه فناوری دلفت موفق به ساخت قلمی شده که به کمک حسگرهای حرکتی، افزایش سطح استرس فرد را تشخیص داده و با مقاومت در برابر حرکت از آن می‌کاهد.

محبوبه عمیدی: یکی از دانشجویان دکترای رشته طراحی صنعتی در دانشگاه فناوری دلفت، هلند موفق به ساخت قلمی شده که می‌تواند سطح استرس فرد را در کوتاه‌مدت کاهش دهد. این قلم ضربان قلب را نمی‌گیرد یا از تغییرات الکتریکی پوست پی به استرس فرد نمی‌برد، شیوه آن بسیار ساده‌تر است، از روی حرکت‌های فرد ناآرامی او را تشخیص داده و با آن مقابله می‌کند.

به گزارش گیزمگ، تحقیقات میگوئیل برونز آلونسو که سازنده این قلم است، نشان می‌دهد افراد زمانی که دچار استرس می‌شوند، مداد یا خودکاری که در دست دارند را بیشتر تکان می‌دهند. احتمالا بسیاری از ما نتایج این تحقیق را پیش از این تجربه کرده‌ایم. 

حسگرهای حرکتی که در این قلم به کار گرفته شده‌اند، این تکان‌های حرکتی عصبی را درک می‌کنند و پس از آن آهنربای الکتریکی داخلی قلم با ایجاد وزنه تعادل، مقاومت ایجاد می‌کند و در نتیجه قلم مشکل‌تر از قبل حرکت خواهد کرد و حرکات عصبی متوقف خواهند شد. مطالعات نشان می‌دهند سطح استرس فرد با این ترفند ساده کاهش پیدا خواهد کرد. 

بازخورد استفاده از این قلم در افراد گوناگون نشان می‌دهد که آنها به طور میانگین 5درصد ضربان قلب پایین‌تری را نسبت به گروه شاهد تجربه کرده‌اند. هیچ یک از افراد مورد آزمایش نمی‌دانستند این قلم چه قابلیتی دارد و به کاهش استرس در اثر استفاده از آن اشاره نکرده‌اند. 

بررسی‌ها روی شیوه عملکرد این قلم نشان می‌دهد استفاده از شیوه‌های ناخودآگاه برای کاهش استرس فرد به مراتب از آگاهی دادن به او و هشدار در مورد افزایش استرس بهتر جواب می‌دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد