مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

Villa Amanzi: بنایی که هیجان و آرامش را یکجا به تسخیر در آورد




‎برای دیدن ادامه ی عکس ها به ادامه مطلب بروید...

منزل گزیدن در سراشیبی تند، در میان دره ای تنگ و عمیق، با تخته سنگهای فرسایش یافته از موجهای دریا و چشم اندازی خیره کننده از آبی لاجورد دریای آندامان، هم دلهره آور است و هم هیجان انگیز.
‎عواملی که برشمردیم مهندسان این خانه را برآن داشت تا دست به ساخت چنین بنایی در چنین موقعیتی بزنند. در اولین نگاه تنها چیزی که به چشم می خورد طبیعت زیبا و پر درخت و صخره های بزرگی است که در اثر موجهای دریا فرسایش یافته اند و در عین زیبایی دلهره ای در دل انسان ایجاد می کنند.
‎ این خانه در میان همین تخته سنگ ها بنا شده است.




‎معمارهای این بنا با طراحی هنرمندانه خود فضای خانه را به سه بخش اصلی تقسیم نموده اند. در ورودی اصلی که سازندگان آن را بخش سرگرمی نامیده اند اتاق نشیمن و نهارخوری روباز قرار گرفته است. تراس، استخر شنا و باربیکیو نیز در این فضا قرار داشته و در کنار هم ترکیب جالبی را به وجود آورده اند. در پشت این مکان آشپزخانه، انبار و رختشویخانه قرار دارند.




‎در طبقه فوقانی بخش سرگرمی نیز اتاق خوابهای اصلی قرار کرفته اند. سه اتاق خواب با حمام و سرویس بهداشتی مجزا که چشم انداز هر سه اتاق، اقیانوس زیباست.




‎درهای کشویی در جلو و عقب اتاقها، نسیم را به وزیدن به درون و خنک کردن فضای اتاق تشویق می کند.

‎در طبقه زیرین بخش سرگرمی و در پایین ترین بخش خانه هم دو اتاق خواب دیگر، یک چشمه آب گرم اختصاصی و یک فضای بازی قرار گرفته است که مکان بسیار مناسبی جهت اقامت میهمانان خانه است.




‎محدودیت اصلی ساخت و ساز در سواحل غرب کنترل و طبقه بندی میزان عقب نشینی از امواج دریا یا به تعبیری آخرین حدی است که موجهای ساحل از خود اثری بر جای نهاده اند. در واقع این محدودیت بدین معناست که هر چه به آب نزدیکتر می شویم میزان ساخت و سازها کمتر و کمتر می شود.

‎ویلای Amanzi با قرار گیری در مکانی منحصر به فرد و طراحی عالی پیرامون خود را به طرز منحصر به فردی از آن خود کرده است و مکان مناسبی را جهت رسیدن به آرامش و آسودگی خیال به ارمغان آورده است.




‎تیم طراحی: Original Vision Ltd
‎مهندسان معمار: Adrian McCarroll, Waiman Cheung, Jamie Jamieson
‎موقعیت: ساحل Kamala واقع در Phuket در کشور تایلند
‎مساحت بنا: ۲۶۴۴ متر مربع با ۸۰۰ متر مربع زیربنا
‎سال ساخت: ۲۰۰۸
‎عکاس: Marc Gerritsen

نظرات 2 + ارسال نظر
پروین شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 03:34 http://شیمی89

خیلی قشنگه واقعا وسوسه برانگیزه!!!!

ب ای ها سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 23:50 http://beiha-safa-sport.blogsky.com

به بههههههههههههههه
برای تبادل نظر به ما هم سری بزن
اپ شدی خبر بده تا بیام نظر بدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد