ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
چند تن از مهندسان مکانیک معروف که پیش از این میزیستهاند، عبارتاند از:
کارل (فردریش) بنز (۱۸۴۴-۱۹۲۹):
مخترع موتور های دیزلی و بنیان گذار موتور های احتراق داخلی ( هم دوره با دایملر و می باخ)و سازنده اولین خودروی تجاری ، مبدع پدال گاز در خودرو و سیستم جرقه زنی با استفاده از شمع و باتری، مخترع کلاچ و مکانیزم تعویض دنده ، کاربراتور و رادیاتور نیز از اختراعات اوست.
گوتلیب ویلهلم دایملر (۱۸۳۴-۱۹۰۰):
مهندس و طراح صنعتی ، به همراه می باخ مخترع اولین موتور سیکلت (دوچرخه موتور دار)و پیشرو در گسترش موتور های احتراق داخلی، پدر بزرگ موتور های احتراق داخلی.
چستر کارلسون (۱۹۰۶-۱۹۶۸):
دستگاه زیراکس از نوآوریهای اوست.
ساموئل کولت (۱۸۱۴-۱۸۶۲):
سازندهٔ اسلحهٔ کولت.
سویچیرو هوندا (۱۹۰۶-۱۹۹۱):
بنیانگذار شرکت معروف هوندا.
آیزاک سینگر (سینجر) (۱۸۱۱-۱۸۷۵):
سازندهٔ نخستین چرخ خیاطی خانگی.
پایهگذار اندیشهٔ جایزهٔ نوبل.
سازندهٔ موتورهای معروف دیزل که با گازوئیل کار میکنند.
مخترع تهویه مطبوع
در زمینه مبدلهای حرارتی خدمات ارزندهای بر جای نهاد و مولف کتاب heat exchanger design نیز میباشد.
می باخ ویلهلم(1846-1929):
مهندس و طراح صنعتی، صاحب نشان میباخ، همکاری با دایملر در ساخت موتور های احتراق داخلی و موتور های چهار زمانه،دارنده دکترای افتخاری از دانشگاه اشتوتگارت، عضو افتخاری انجمن مهندسین آلمان.
نیکلاس اتو(1832-1891):
مهندس ومخترع اولین موتور احتراق داخلی با بازدهی مطلوب ،تعمیم دهنده مفهوم چهار زمانه به موتورهای احتراق داخلی.
تکمیل کننده موتور بخار و پدر انقلاب صنعتی
حالا دیگه رفتی جمران دیگه ما رو تحویل نمیگیری.جواب smsهارم نمیدی؟؟؟؟؟؟؟
هر جا هستی موفق باشی..............
سلام علی جان.کی sms؟واسه من که smsی نیومده.حتما به یه شماره دیگه دادی.