مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

آموزش استفاده از شبکه اجتماعی Linkedin

در چند سال گذشته استفاده از شبکه‌های اینترنتی بیشتر و بیشتر شده است. تعداد کثیری از مردم جهان روی این شبکه‌ها فعال بوده و از آن‌ها استفاده می‌کنند، این در حالی است که در سالهای اولیه ی ظهور این شبکه‌ها، تنها در میان قشر جوان جامعه طرفدار داشتند اما طی سالهای اخیر موفق شده اند حتی کمپانی های بزرگ و تیم اجرایی را نیز به خود جذب کنند. در این میان LinkedIn (لینکدین) یکی از محبوبترین شبکه‌های اجتماعی برای حرفه‌ای ها و دانش جویانی است که در دنیای کسب‌وکار امروز در شبکه‌های اجتماعی مجازی به دنبال فرد متخصص یا معرفی روزمه ی کاری خود هستند! شبکه اجتماعی LinkedIn کاربران را تشویق می‌کند تا یک پروفایل کاملاً حرفه‌ای بسازند و از این پروفایل ساخته‌شده در سایت های دنیای مجازی به عنوان یک رزومه کاری استفاده نمایند! می‌توان گفت این شبکه برای کسب‌وکار حرفه‌ای مناسب‌ترین شبکه اجتماعی مجازی است!

و اما سؤال اینجاست که چگونه می‌توان یک حساب کاربری در این شبکه‌ی محبوب تجاری ایجاد کرد. با ما همراه باشید تا نحوه‌ی استفاده از این شبکه‌ی آنلاین و معرفی خود در آن را بیاموزید:

دستورالعمل‌ها

1- از افرادی که با آن‌ها آشنا هستید شروع کنید: اگر در شبکه‌ی LinkedIn به عنوان یک تازه وارد محسوب می شوید بهتر است برای به اشتراک گذاشتن رزومه‌ی کاری خود و شرکت در یک محیط حرفه‌ای از افرادی که با آن‌ها آشنا هستید شروع کنید. به عنوان یک کاربر آزاد، LinkedIn به شما اجازه می‌دهد تا دوستان و یا همکاران خود را از حساب های کاربری مختلفی نظیر: Gmail، Yahoo، AOL و Windows Live به این شبکه وارد کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. این کار باعث می‌شود بتوانید نگاهی به ارتباطات آن‌ها و کسانی که به طور غیر مستقیم به آن‌ها مرتبط هستید داشته باشید.  چنانچه در این بین  افرادی هستند که در شرکت رویایی شما مشغول به کارند پس خیلی زود با آن‌ها تماس بگیرید. در انتظار این نباشید تا اینکه با بیکاری و ناامیدی و سرخوردگی برای یافتن کار مواجه شوید.

2 - هویت آنلاین: شبکه‌ی LinkedIn به شما اجازه می‌دهد تا یک پروفایل آنلاین حرفه‌ای تر از آنچه در دوران تحصیل خود داشتید، بسازید. پروفایل  LinkedIn، کاملاً مانند یک روزمه کاری است که در آن شما اطلاعات تحصیلی خود را برای نمایش به دیگران وارد می‌نمایید؛ همین طور اطلاعاتی از قبیل مهارت‌ها، تخصص‌ها ، تجارب و سوابق کاری، شغل فعلی شما و البته یک عکس در جهت تکمیل پروفایلتان! توجه داشته باشید هنگامی‌که فردی اسم شما را در یک موتور جستجو نظیر گوگل وارد می‌کنید این پروفایل ظاهر می‌شود که در حقیقت نوعی رزومه‌ی  کوتاه محسوب می‌گردد، نیازی به گفتن نیست که می‌بایست همواره تلاش کنید تا پروفایل تان از اطلاعات کنونی در مورد وظایف و نقش‌های کاری و موقعیت‌ها برخوردار باشد. 

3 – مشاغل: اگر چه LinkedIn بیشتر به عنوان یک شبکه برای برقراری ارتباط مورد استفاده قرار می‌گیرد اما دارای صفحه‌ای بنام jobs یا مشاغل است که لیستی از موقعیت‌های کاری موجود را در اختیار شما قرار می‌دهد و اجازه می‌دهد برای مشاغل مذکور درخواست دهید.

4 - جستجوی افراد: شبکه‌ی اجتماعی LinkedIn می‌تواند امکان جستجوی افراد در حال کار یا حتی موقعیت شغلی آن‌ها را در یک کمپانی مشخص برای شما فراهم آورد. این امکان به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید به راحتی با شخص مورد نظر خود ارتباط برقرار کرده و در تماس باشید.

5- LinkedIn صفحه‌ای بنام  Recommendations یا توصیه‌نامه دارد.  هدف یک توصیه‌نامه معرفی شما از طرف اشخاصی است که با مهارت‌های شما آشنایی دارند و می‌خواهند مهارت‌های شما را برای کسی توضیح دهند که شما را نمی‌شناسد یا آشنایی مختصری دارد. مشخصاً اگر توصیفاتی که برای معرفی شما به‌کاربرده شده از طرف شخص شما باشد و جانب‌دارانه به نظر برسد، مورد تأیید نخواهد بود، بنابراین بهتر است روی توصیه‌هایی که مردم در مورد تخصص‌های شما گفته‌اند تمرکز کنید و به آن‌ها اعتبار بخشید مثلاً کارفرمایی که با مدیریت شما توانسته پروژه ساختمانی خوبی را به اتمام برساند چرا که همان طور که گفته شد هر توصیه‌ای باعث افزایش مهارت، اعتبار و دستاوردهای شما می‌شود.

خوب، این بود بخش کوتاهی از آنچه لازم است برای شروع کار درباره‌ی LinkedIn بدانید، اما فراموش نکنید که هنوز هم نکات بیشتر و جالب‌تری وجود دارند که می‌توانند شما را بیش از پیش متمایل و علاقه‌مند به استفاده از این شبکه‌ی اجتماعی تجاری نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد