مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

صندلی هوشمند

پژوهشگران آلمانی نوعی صندلی را طراحی کرده اند که وقتی فرد روی آن در وضعیت نامناسبی که می تواند به کمر آسیب برساند نشسته باشد از طریق یک پیام صوتی به وی می گوید که بلند شود و یا موقعیت خود را تغییر دهد.  

"الان سه ساعت است که به طور مداوم اینجا نشسته ای، بدون اینکه یک استراحت کوتاه به پاهایت بدهی. حواست هست که به طور غلط جابجا شدی؟ کمرت خم شده و پاهایت پیچ خورده که برای حرکت کردن بدتر از این نمی تواند وجود داشته باشد. زودباش! یا موقیت خود را تغییر بده و یا از اینجا بلند شو!"

 

جملاتی که در بالا خواندید حرفهای مادرتان بود که در زمان نوشتن مشقهایتان به طور مرتب به شما می گفت، اما شما می توانید در آینده این وظیفه مهم سرزنش کردن فرزندانتان را به عهده صندلی هوشمندی بگذارید که گروهی از فیزیکدانان دانشگاه بیلفلد آلمان آن را طراحی کرده اند.

 

این صندلی هوشمند که Intelli Chair نام دارد، منطبق با حالت نادرست و طولانی مدت نشستن بر روی آن یک پیام صوتی را به اطلاع فرد می رساند که می تواند نسخه دیجیتالی همان سرزنشهای قدیمی مادرها باشد.

 

این صندلی زمانی که فرد برای ساعتهای طولانی در وضعیتی غیرعادی و نامناسب بر روی آن نشسته باشد شروع به حرف زدن می کند و آنقدر به حرف زدن ادامه می دهد تا فرد موقعیت نشستن خود را اصلاح کند.

 

این صندلی هوشمند ثمره سالها تحقیقات در عرصه "فن ترجمه اطلاعات رایانه ای به سیگنالهای صوتی" است.

 

صدایی که از صندلی شنیده می شود به فرد اطلاع می دهد که اکنون باید موقعیت خود را تغییر دهد و یا حتی بلند شود، کمی بدن خود را کش بدهد، دو قدم راه برود و یا غذای مختصری بخورد.

 

چهار حسگری که روی نشیمن و چهار حسگر دیگر که روی پشتی صندلی قرار گرفته اند این صندلی را هوشمند کرده اند به طوریکه می تواند بهترین زمان و موقعیت نشستن را ارزیابی کرده و سپس راه بلوتوث این اطلاعات را به رایانه منتقل کنند. به محض پردازش این اطلاعات در رایانه، صندلی پیام صوتی خود را منتقل می کند.

 

براساس گزارش کورییره دلا سرا، این صندلی می تواند در ادارات و در کلاسهای درس کاربرد داشته باشد شاید در آینده به جای ناظم مدرسه، این صندلی هوشمند تشخیص دهد که زنگ تفریح باید زده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد