مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

تئوری دسترسی به جریان برق از هوا


lightning1.jpg

کمبود منابع انرژی سبب شده که بشر برای تامین آن به هر دری بزند. انرژی خورشیدی، تامین انرژی از امواج دریا و حالا ایده جدید سعی می کند از هوا برق تولید کند. محققان با بررسی فیزیک واکنش های شیمیایی دریافتند که از هوای مرطوب نیز می توان به عنوان منبعی غنی از انرژی الکتریسیته نام برد. و دکتر Francesco Galeback از دانشگاه برزیل در مقاله ای یک تئوری دسترسی به جریان برق را از هوای مرطوب ارائه داده است.


  

 در جو زمین انرژی الکتریسیته تولید می شود. شما صاعقه های پرقدرت را می بینید که بر همین اساس به وجود می آید. حالا ما داریم سعی می کنیم بفهمیم چگونه می توان این انرژی را توسط ابزارهایی ذخیره کرد. به دنبال آزمایشات یک تیم تحقیقاتی مشخص شد چگونه از برخورد ذرات ریز موجود در فضا نظیر سیلیکا و فسفات آلومینویم در مجاورت مولکولهای آب می توان به جریان برق دسترسی پیدا کرد.

 

این ذرات به صورت معلق در هوا یافت می شود اما برای داشتن برق از هوا بایستی عملا به دنبال یافتن راهکاری مناسب باشیم که بتواند با حضور فلزات جمع کننده، برق را از هوا به خانها بیاورد. تصورش را بکنید در اینده چیزی شبیه صفحات خورشیدی داشته باشید که بتواند از هوا برق جمع آوری کند. پی بردن به این نکته می تواند علاوه بر ایجاد منبعی غنی از برق، بشر را در زمینه ایمن سازی بهینه تر برای جلو گیری از برق گرفتگی های ناشی از صاعقه کمک کند.

 

این ایده جالبی است. اما هنوز راه زیادی برای عملی شدن آن باقی مانده است. در صورت تحقق یافتن آن می توانید روی یک منبع جدید رایگان برق حساب کنید و نگران قبض برق فوق العاده گران نباشید.


نظرات 1 + ارسال نظر
محمد شیروی چهارشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 15:56

سلام. درسته ولی غیر از تهران. چون من رفتم وزارت علوم و گفتن این واسه ی تهران نشدنیه و خندش گرفته بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد