مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

روبات های پرنده

محققین در یک کار گروهی به سرپرستی پروفسور Mitschele در دانشگاه تکنولوژی Iimenau در آلمان ربات پرنده ای ساخته اند که می تواند از طریق سیستم مخابرات رادیویی امکان بر قراری ارتباط را در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی فراهم سازد. این ربات از طریق ایجاد یک بستر مخابراتی رادیویی امکان فعالیت دو سیستم تلفن همراه و شبکه بی سیم WiFi را مهیا می کند. به این ترتیب هم تیم نجات قادر خواهد بود که از تلفن همراه و اینترنت استفاده کند و هم کسانی که در زیر آوار گیر کرده اند می توانند در صورت دسترسی به موبایل، درخواست کمک کنند. 

 

 

 اغلب تجهیزات ارتباطی مانند تلفن همراه, تلفن ثابت و حتی اینترنت در زمان وقوع حوادث بزرگ مانند زلزله آسیب می بینند. و این موضوع مهمترین عاملی بود برای جرقه زدن ساخت و طراحی این ربات پرنده در ذهن اعضای تیم.

 شکل ظاهری این ربات همانند یک هلیکوپتر با چهار بازوی پرواز است و Quadcopter نامیده شده است. در بدنه اصلی این ربات یک عدد GPS داخلی و یک جستجوگر ماهواره ای به عنوان سخت افزار مرتبط با شبکه بی سیم کار گذاشته شده است.

مشکل اصلی که ذهن اعضای تیم را به خود مشغول ساخته قیمت بالای باتری های ربات است که زمینه پرواز آن را به مدت 20 دقیقه فراهم می سازد.این ربات که در نمایشگاه Cebit امسال معرفی شده در حال حاضر به عنوان پروژه دکتری در دست بررسی و آزمایش های بیشتر است.

به گفته سر پرست تیم، ربات پرنده در آینده ای نه چندان دور در قالب یک کیت الکترونیکی با قیمت 377 دلار به بازار عرضه خواهد شد. این در حالی است که قیمت باتری های مجموعه 1256 دلار تخمین زده شده است.

 تیم سازنده این ربات ادعا می کنند که در هنگام بروز بلایای طبیعی این ربات ها سریع ترین روش ممکن برای برقراری ارتباطات تلفنی و شبکه در محل حادثه محسوب می شوند. طول عمر باطری 20 دقیقه ای آن هم برای زمان پرواز است. این ربات ها قادر اند که در طی این مدت خود را به یک مکان بلند یا یک ساختمان مناسب برسانند و پس از فرود، شبکه تلفن همراه و WiFi را برای ساعت های طولانی به کار بیاندازند.

نظرات 1 + ارسال نظر
سینا چهارشنبه 3 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 23:18 http://hamkelasi88.blogfa.com

سلام آقا مهرداد.مطلبت عالی بود.خسته نباشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد