مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

بزرگ‌ترین ساختمان خورشیدی دنیا

چین در تلاش برای ترویج استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر و کاهش آلایندههای زیست محیطی، بزرگترین ساختمان اداری جهان را که انرژیاش از پرتوهای خورشید تامین میشود، افتتاح کرد.

 

فاطمه محمدینژاد: چین که همواره بین دو گزینه بسیار آلاینده هوا و پیشتاز در فناوری پاک در حرکت است، از بزرگترین ساختمان اداری خورشیدی دنیا واقع در شهر دژو (استان شانگهای) رونمایی کرد

بام پنکه مانند این ساختمان که ساعت آفتابی (ساندایال) نام دارد، هشتادهزار متر مربع مساحت دارد و طوری طراحی شده که بیشترین شباهت را به ساعت خورشیدی باستانی چین داشته باشد. به این ترتیب علاوه بر نمایش زمان در حال گذر، انرژی مراکز نمایشگاهی این ساختمان، امکانات تحقیقاتی، فضاهای اجلاس و انجمنها و یک هتل، همه و همه با قطعات خورشیدی بام این ساختمان تامین میشود


 

عدم وجود سوختهای فسیلی باعث شده است تا این ساختمان قطعا سبز باشد. در معماری آن از شیشههای بسیاری برای ذخیره انرژی استفاده شده، مثل دیوارها و سقفهای عایقبندی شده که مصرف انرژی را 30% از متوسط کل کشور کمتر میکنند. فولاد به کار رفته در ساختار بیرونی این ساختمان نیز حدود 1% میزانی است که جمهوری خلق چین در بازیهای المپیک تابستانی 2008 / 1387 در ورزشگاه لانه پرنده استفاده کرده بود.


البته سادهلوحانه است که تصور کنیم چین عنوان بزرگترین ساختمان خورشیدی جهان را برای مدتی طولانی یدک خواهد کشید، زیرا ابوظبی (پایتخت امارات متحده عربی) در حال کار بر روی پروژه پر سروصدای خود با نام مصدرسیتی است وکه در فوریه 2010 / بهمن 1388، بخشی از آن افتتاح شد.


در مرکز این پروژه 22 میلیارد دلاری، ساختمان خورشیدی به مساحت چهارده هکتار (یکصدوچهلهزار مترمربع) وجود دارد که موازنه انرژی مثبتی دارد، یعنی بیش از مقدار مورد نیاز مصرفش، انرژی تولید میکند. هرچند مصدرسیتی تا سال 2016 / 1385 تکمیل نخواهد شد، اما ساختمان خورشیدی مصدر بخشی از پروژه است که باید تا پایان سال آینده میلادی / زمستان 1388 به پایان رسیده باشد.

نظرات 1 + ارسال نظر
m.gh جمعه 8 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:27

امیدوارم این فناوری در کشور ماهم کمی رشد کنه
پست جالبی بود مثل بقیه پستاتون....
خسته نباشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد